tisdag, september 22, 2009

Canal plus #2

Jag fick svar från Konståkningsförbundet med förståelse, från VK med nyfikenhet och från Hockeyförbundet med ointresse. Så jag skrev ett nytt mail till hockeyförbundet...


From: Jorgen.Lindgren@swehockey.se
To: fredrikjuul@hotmail.com
Date: Tue, 22 Sep 2009 13:17:38 +0200
Subject: SV: Ang reklaminslag i Canal plus

Hej Fredrik
Tack för ditt mail. Vi på Svenska Ishockeyförbundet har inget att göra med denna reklam. Hockeyligan har ansvaret för att drifta elitserien och dom i sin tur har ett avtal med Canal+, vad vi förstår så är det dom som gjort detta filminslag. Vi har full förståelse för dina synpunkter och håller med om att reklamfilmen lätt kan missuppfattas och därför borde ha utformats på ett annat sätt.

Med vänliga hälsningar
Jörgen Lindgren


Från: Fredrik Juul (fredrikjuul@hotmail.com)
Skickat: den 22 september 2009 15:44:41
Till: jorgen.lindgren@swehockey.se; info@canalplus.se; per.adler@konstakning.rf.se

Då återstår bara frågan om hockeyförbundet är beredda att agera?

Ett reklaminslag som du inte ansvarar för ger negativa konsekvenser för den idrott som du arbetar för. Ni är ju i högsta grad beroende av hockeyn har ett gott anseende. Bara för att hockeyförbundet inte ansvarar för reklamen betyder det inte att ni inte har något med den att göra.

Om det är som du skriver, att du förstår mina synpunkter och håller med om möjligheten att missuppfatta, så borde steget till att agera vara enkelt och nödvändigt. Det skulle både hockeyn och konståkningen tjäna på i det här läget. Välkommen in på banan!
________________________
Fredrik Juul
Lycksele konståkningsförening

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns skönt för framtiden och även i den värld vi lever i här och nu, att vanligt folk agerar och reagerar på viktiga frågor.