ICA-Jerry landar rakt i mitt hjärta. Reklam är ju just reklam och normalt låter jag mig inte påverkas medvetet. Men när de gäller de tre avsnitt som hittills finns med Jerry så är jag såld. En välgjord och genomtänkt reklam med ett djupare syfte än bara att tjäna pengar. Jerry, eller snarare Ulf och de andra, sätter våra fördomar på skam - men det görs med kärlek och humor.
3 kommentarer:
Håller med, ICA har upprepade gånger lyckats mata oss med riktigt sköna reklam snuttar. Lyckas även här att överträffa sig själva genom att producera en reklam film som iallafall ger ett intryck av att förmedla ett djupare budskap.
Jo nog kanske reklamen kan förmedla ett djupare budskap, men att det skulle vara en del av Icas marknadsavdelnings syfte; nej icke!
Det är bara ett extra smart sätt att göra reklam som uppmärksammas och skapar ett positivt omdöme om företaget hos dem som ser den.
Egentligen är det ruskigt att de så enkelt lyckas lura så många annars kloka personer.
Vi ses på ICA, välkommen!
Skicka en kommentar